GEBE SPOR

Gebelikte spor

Elbette gebelik bungee jumping yapılacak bir zaman değil. Ama egzersiz büyük önem taşıyor. Aktif kalmanız hem gebeliğin getirdiği rahatsızlıklarla başa çıkabilmenizi hem de kendinizi daha iyi daha rahat hissetmenizi sağlar ve vücudunuzu fiziksel olarak doğuma hazırlar. Çok şükür ki bir maratonu tamamlamanız ya da kickboksa başlamanız sizden beklenmiyor. Ama gebelik dönemi için ideal olan yürüyüş, yoga ve yüzme gibi düşük yoğunluktaki sporlar doğumdan sonra eski formunuza dönmenize de yardımcı olacaktır.

1 Faydalarının keyfini çıkarın : Gebelikleri boyunca hafif bir egzersiz yapan kadınlar çok daha sağlıklı bir gebelik dönemi geçirirler; kabızlık, bel ağrısı, yorgunluk ve kan dolaşımıla ilgili problemleri daha aza iner. Üztelik başka anne adaylarıyla biraraya gelebilirler.

2 Doktorunuza danışın : Hafif bir egzersiz normal seyreden bir gebelik için iyi bir şey ama yine de bazı durumlarda doktorunuz bunu tavsiye etmeyebilir. Önce doktorunuza danışın

3 Yüksek riskli aktivitelerden kaçının : Temas gerektiren ya da squash gibi başka birine çarpma ya da düşme riski olan sporlar gebeliğiniz için tehlikeli olabilir. Aletli jimnastik ya da aletsiz zorlamalı jimnastik gibi eklemlerde aşırı gerilmeye yol açan egzersiz türlerinden kaçının.

4 Yürüyüş, pilates, su aerobiği ya da yoga yapın : Bu sporlar gebeliğiniz için ideal. Bisiklete de binebilirsiniz ama düşme tehlikesine karşın egzersiz bisikletlerini tercih edin.

5 Yüzün : gebelikte yapılabilecek en iyi sporlardan biri de yüzmedir. Suyun kaldırma gücü bedeninizi destekler ve güvenli bir şekilde kaslarınızı çalıştırmanızı sağlar.

6 Spor eğitmeninizle görüşün : Eğer salonunuzda jimnastik derslerine katılmak istiyorsanız eğitmeninizin hamile olduğunuzu bilmesi gerekir. Böylece ihtiyaçlarınıza göre bir program oluşturabilirsiniz.

7 Aza ama sık egzersiz yapın : Uzun aralar vererek yoğun bir çalışma yapmak yerine hafif egzersizleri günlük hayatınızın bir parçası haline getirin.

8 Pelvik taban kasları egzersizleri yapın : Doğum sonrasında idrar kaçırmayı önlemek için hem gebeliğiniz sırasında hem de doğumdan sonra bu egzersizleri yapmanız şart.

9 Egzersizlerin kesilmesi gereken durumlar : Eğer vajinal kanama ya da akıntı, karın ağrısı, göğüs ağrısı, nefes darlığı ya da baş dönmesi, bacakta ve bilekte şişlik ve ağrı, sürekli baş ağrısı varsa hemen egzersizleri durdurun.

10 Devam edin : Doğumdan sonra kendinizi tükenmiş hissedebilirsiniz, ama hafif egzersizler enerjinizi ve moralinizi yükseltecek, forma girmenizie ve kilo vermenize yardımcı olacaktır.

Sally Coulthard, Pearson Education Yazarı

 

Anne Babaların El Kitabı yazarı Sally Coultard’a MOMIDEA Blog’a sağladıkları katkı için teşekkür ederiz.

#momidea #iyioliyişeyleryap #eniyisi etiketle, paylaş